Årsmöte 2018

2018-02-22 22:33
Kungl Värmlands Regementes SF medlemmar kallades till årsmöte 2018-03-13 klockan 1830, Sundsta Idrotts och badhus Karlstad.
  • Uppdaterad: 2018-03-15 22:03

Årsmötet avhandlades enligt sedvanliga former i rask takt med erfarna och säkra Hans Törnevik vid ordförandeklubban. 13 medlemmar deltog vid årsmötet.

Verksamhetsberättelsen 2017 berättar om ett framgångsrikt skytteår för föreningen. Flertalet pistolskyttar har erövrat SM medaljer, två pistolskyttar har tävlat på internationell nivå i gulblå landslagsdräkt. Spring- och skidskyttet har framgångsrikt bedrivits. Gevärsskyttar har tävlat på högsta nationella nivå. Föreningen har även bedrivit omfattande ungdomsverksamhet samt framgångsrikt arrangerat flertalet inkomstbringande tävlingar.

Ekonomin är god redovisade kassören. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet. Ny budget fastställdes för 2018. Verksamhetsplanen för 2018 fastställdes. Val av ny styrelse fast med samma individer klubbades enligt valberedningens förslag.

Föreningen brottas med en del problem som medlemmar och styrelse behöver hantera under 2018. Ett problem är tillgången till funktionärer. Problem är dock till för att lösas med gemensamma krafter. Arbete pågår!

Prisutdelning och uppskattning av förtjänstfulla insatser under 2017 genomfördes som avslutning på mötet i samband med att en väldigt god smörgåstårta med dryck inmundigas.

Fyra herrar som erhöll uppskattning vid årsmötet 2018_______________________________________

Varmt välkomna !

Se inbjudan - Kallelse till årsmöte för Kunglig Värmlands Regementes Skytteforening 2018.pdf

Se föredragningslista - Föredragningslista 2018.pdf

Skribent: Johan Ekstam

Styrelsen - Hans Törnevik

Gevär - Johan Ekstam

Pistol - vakant

Automat - Nils-Erik Karlsson

Nya medlemmar måste fylla i medlemsansökan och skicka in till styrelsen innan avgifterna betalas. Medlemskap i föreningen beviljas genom styrelsebeslut. Länk: Ansökan om medlemskap I 2 Skf 2018

Medlemsavgiften för 2018 är:

- Aktiv skytt 400 kr
- Nybörjare/junior 200 kr
- Stödjande medlem 100 kr.
- Aktiva nationella pistolskyttar (ej lp) tillkommer en verksamhetsavgift 100 kr.
- 2018 års tävlingslicens är 300:- för seniorer och 150:- för juniorer. Junior är man från och med det år man fyller 15 år, till och med det år då man fyller 20. Avgiften är ej obligatorisk för ungdomar upp till och med det år de fyller 14.
För att få tävlingslicens för år 2018 betalar du in avgiften för tävlingslicensen på Svenska Skyttesportförbundets bankgiro 834-7718. I meddelandefältet skriver du i nämnd ordning: ditt IID-nummer, gren och förening, se även info www.skyttesport.se
Medlemsavgift och verksamhetsavgift inbetalas på I 2 Skf pg 393578-0. Kom ihåg att uppge namn, adress och fullständigt personnummer.
/ Kassören

Postadress: